Ditt ärende är sparat

För att återuppta ditt ärende vid ett senare tillfälle kan du antingen gå till Min sida eller starta E-tjänsten på nytt. Du kommer då att få en fråga om du vill återuppta ärendet.

Lämna e-tjänst

Ditt ärende kunde inte sparas

Sidan innehåller fält vars innehåll inte kunde valideras. Du måste åtgärda felen eller tömma fälten innan ärendet kan sparas.

Titel

Vi placerar kakor (cookies) på din enhet för att E-tjänsteplattformen ska fungera på ett bra sätt. Läs mer om kakor.
Gå direkt till huvudinnehållet
Logotyp
Gå till min sida Min sida
Min sida
Logga in
  • StartsidaPil

Om e-legitimation

Använda e-legitimation

E-legitimation/BankID är en elektronisk ID-handling som idag är känd av många och används av ett flertal statliga myndigheter, som till exempel Försäkringskassan och Skatteverket. Du behöver ha en e-legitimation/BankID för att legitimera dig, och för logga in i e-tjänsten samt för att skriva under handlingar elektroniskt. E-legitimationen/BankID:t är personligt och om ni är flera i familjen som använder e-tjänster behöver ni också ha varsin e-legitimation/BankID. Att använda e-legitimation/BankID ökar säkerheten för dig som användare, och skyddar dig och dina uppgifter bättre.

Läs gärna mer om e-legitimation, BankID och Mobilt BankID


Skaffa en e-legitimation

Om du inte redan har en e-legitimation/BankID skaffar du det via din bank eller Skatteverket. Har du tillgång till internetbank tar det som regel bara ett par minuter att ladda ner ett BankID, att skaffa en e-legitimation via Skatteverket kan ta lite längre tid.

Om du ännu inte har fått ett fullständigt personnummer och därför inte får skaffa en e-legitimation/BankID, ska du kontakta Täby kommuns kontaktcenter på telefon 08-5555 90 00.


Registrera din e-legitimation

Första gången du använder någon av kommunens e-tjänster som kräver e-legitimation/BankID, behöver du för några tjänster registrera dig.  Efter att du registrerat dig loggar du in med din e-legitimation/BankID igen och skickas då till e-tjänsten.

Har du specifika frågor kring just din e-legitimation/BankID hänvidar vi till din utgivare (banken, Skatteverket eller Telia) för support.


Testa din e-legitimation/BankID

Om du har problem med att logga in med din e-legitimation/BankID bör du först och främst testa om den fungerar.
Testa din e-legitimation från:
Nordea
Telia (utgår inom kort)
Bank-ID

Kontakt

08-555 590 00

Fler besöks- och adressuppgifter

Hjälp med e-tjänster

Vad är e-legitimation?
Skaffa e-legitimation
Hjälp med min e-legitimation

Länkar

Hitta fler e-tjänster
www.taby.se