Skaffa en e-legitimation
Om du inte redan har en e-legitimation/BankID skaffar du det via din bank eller Skatteverket. Har du tillgång till internetbank tar det som regel bara ett par minuter att ladda ner ett BankID, att skaffa en e-legitimation via Skatteverket kan ta lite längre tid.
Om du ännu inte har fått ett fullständigt personnummer och därför inte får skaffa en e-legitimation/BankID, ska du kontakta Täby kommuns kontaktcenter på telefon 08-5555 90 00.
Registrera din e-legitimation
Första gången du använder någon av kommunens e-tjänster som kräver e-legitimation/BankID, behöver du för några tjänster registrera dig. Efter att du registrerat dig loggar du in med din e-legitimation/BankID igen och skickas då till e-tjänsten.
Har du specifika frågor kring just din e-legitimation/BankID hänvidar vi till din utgivare (banken, Skatteverket eller Telia) för support.
Testa din e-legitimation/BankID
Om du har problem med att logga in med din e-legitimation/BankID bör du först och främst testa om den fungerar.
Testa din e-legitimation från:
Nordea
Telia (utgår inom kort)
Bank-ID