Ansökan om inackorderingstillägg
Här hittar du detaljerad information om handläggningen för ansökan om inackorderingstillägg.
Så arbetar vi
Efter att du skickat in ditt ärende via e-tjänsten, kommer ditt ärende att registreras och fördelas till en handläggare.
I handläggningen ingår att verifiera att eleven är inskriven i angiven skola. Eftersom terminen startar i slutet av augusti kan detta inledas först i början på september. Därefter sker en bedömning av att kraven för att få inackorderingstillägg är uppfyllda. Efter handläggningen är ärendet förberett för beslut.
Efter att beslut är fattat skickas det ut till dig. Beslutet kan överklagas inom tre veckor från delgivningsdatumet.
-
Registrering
1 dag
-
Handläggning
10 dagar *)
-
Beslut
2 dagar
-
Överklagandetid
3 veckor
Dagar i figuren ovan anges i arbetsdagar.
*) Handläggningen kan påbörjas tidigast 1 september